.

Volgers

donderdag 28 juli 2011

TROUWKAART / WEDDING CARD

Wow, ik heb weer nieuwe volgers, dank jullie wel, ik voel me geëerd ! Hartelijk welkom ! Ook de volgers die me al langer trouw volgen, dank jullie wel voor jullie fijne reacties, ze inspireren me steeds weer tot nieuwe creaties.

Voor een collega een trouwkaart gemaakt, maar dat was een echte uitdaging pfffff. Ik mocht geen lintjes / bloemies of andere embellies gebruiken en een afbeelding van badeendjes in trouwkostuum moest liefst op het kaartje. Verder mocht het ook geen zoetig kaartje worden. Kortom een echte uitdaging !
Ik heb een afbeelding gevonden van badeendjes in trouwornaat en deze geprint op canvaspapier. Omdat de bruidssluier door het witte papier niet echt zichtbaar was, heb ik Stickels gebruikt om dit wat te benadrukken.
De tekststempel is van Magnolia, die ik wederom met een Cheery Lynn mal gestanst hebt, ook het kleinere hartje is vandezelfde reeks.
Het koffertje is een stans van Tim Holtz en tja, geheel zonder frutsels kon ik het toch niet maken, dus daarom een slotje en een sleutel aan het koffertje gemaakt met touw, ook stansjes van Tim Holtz.
Ik heb de hotfix uit de kast gehaald om extra accenten op het koffertje te maken.
Het koffertje en de sleutel en het slot vond ik tevens symbolisch: als je trouwt maak je een reis samen, en de slot zorgt dat het koffer tijdens de reis geopend en gesloten kan worden door hun tweetjes doordat je samen herinneringen deelt. Dat was iig de reden waarom ik dit zo gemaakt heb.
Nu, heel anders dan jullie van me gewend zijn denk ik, dus ben heel erg aagje hoe jullie hem vinden en errug aagje naar jullie reacties.

---------------------------------------------------------

Wow, again new followers !!! Thanks so much, I feel honoured that you've decided to follow me ! A very warm welcome !
I also thank the loyal followers for following me and leeving such nice comments By reading  your comments I get inspired making new projects and cards.

This time I want to share a unique project with you that a made for a co-worker and pfew, this was a really big challenge for me. She wanted no flowers, lace, embellies or cuties on the card. On top of this she wanted no sweet colours card and duckies in wedding outfit. So, there you go, isn't this a challenge !
I've started by searching the web for duckies in wedding outfit and when I found one I liked, I've printed it on canvas paper. Alas, the bridal veil didn't pop out after printing, so I used Stickels to accent the veil a bit more.
The texstamp is one from Magnolia and I used a die from Cheery Lynn to cut it in a heartshape. The smaller heart is from the same set of dies.
The suitcase is a die from Tim Holtz and no embellies...pfffff...too much of a challenge for me, so I used again dies from Tim Holtz to cut out the lock and key and attached it to the suitcase with small rope. I even used my hotfix again for extra accents on the suitcase.
As a wedding couple, you start a journey together, and share memories together, good or bad. This was the reason why I used the suitcase, to shash memories and lock it because they are things that the wedding couple only share.
So, there you have it, it is a bit unusually card for me and therefore I'm extra curious reading your comments this time.


7 opmerkingen:

  1. Wat een uitdaging Marion,maar het jis je goed gelukt.
    gr. Liesbeth

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Perfect gedaan, Marion.
    heb hem zelf ook gekocht ga er eerdaags ook eens wat meedoen.
    Groetjes Marianne

    BeantwoordenVerwijderen
  3. toch vind ik hem superleuk gelukt hoor marion, hij ziet er echt heel leuk uit
    gr sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Een heel fijn trouwkaartje is het geworden, met het wenshartje op de voorgrond en de eendenman en eendevrouwtje erop , prima gedaan , Ma en Pa

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Marion: I just found your blog today and followed you. I would greatly appreciate if you would also follow me on my blog - it would mean a lot to me. Thanks for your beautiful blog.
    Blessings,
    Karen
    karen-mycuprunnethover.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  6. oww wat een leuk idee zo, gaaf gemaakt !! liefs christa

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hi Oh My this is so refreshing and different. I love these ducks and the canvas idea is perfec t. The shape of the card and key / locket is so perfect. Really like this !! Kitty ;0)

    BeantwoordenVerwijderen

So glad you are taking your precious time to leave me a comment, I really appreciate this.
Wat fijn dat je de tijd neemt een reactie te achterlaten, ik waardeer dit enorm.